trešdiena, 2022. gada 26. janvāris

ES direktīva (DAC7) liks digitālajām platformām ziņot VID par tirgotājiem


Tātad, kas noticis?

Pagājušā gadā pieņemta jauna direktīva, ko saīsinājumā dēvē par DAC7. Tā paredz digitālajām platformām pienākumu apkopot informāciju par tirgotājiem, kas ar tās palīdzību pārdod (vietējā tirgū vai pāri robežām):

  1. preces,
  2. iznomā/izīrē nekustamo vai transportu,
  3. sniedz personīgus pakalpojumus.
DAC7 neattiecas uz platformām, kas tikai apstrādā maksājumus, ievieto sludinājumus vai novirza lietotājus uz citu platformu. 

Kādu info platforma par tirgotājiem ievāks? 
  1. identifikācijas numurus, 
  2. bankas kontu numurus
  3. nodokļu rezidences valsti
  4. ieņēmumus no tirdzniecības platformā
  5. izmaksas un nodokļus, ko ietur platforma
Ko platforma darīs ar to info?

Nodos VID. VID to automātiski nodos citu ES valstu nodokļu administrācijām. Citu valstu administrācijas automātiski nodos VID visu, ko viņi savā valstī redz par Latvijas nodokļu rezidentiem. 

Vai pasākums aprobežojas vien ar ES teritoriju?

Nē. Pienākums reģistrēties ES un ziņot ir arī ārpus ES esošajām platformām, ja tajā tirgojas uzņēmumi no ES vai platforma tirgo vai iznomā nekustamo, kas atrodas ES. 

Kad viss stāsies spēkā?

Direktīva pieņemta jau pagājušā gadā. To jāievieš Latvijas likumā jau šogad. Viss stāsies spēkā ar 23.g. 1.janvāri. Pirmais ziņojums VID jāiesniedz līdz 24.g. 31.janvārim. 

Vai bloga virsrakstu nepiemirsi?

Gandrīz piemirsu. SS.com vairumā gadījumu nebūs jāziņo VID, jo izņēmums paredz, ka direktīva neattiecas, ja darījumu skaits vienam tirgotājam platformā ir mazāks par 30 gadā, par kopējo summu ne vairāk kā EUR 2000 gadā. 

1 komentārs: